نماز به نیازهای درونی انسان پاسخ می دهد
کد خبر: 3767842
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

نماز به نیازهای درونی انسان پاسخ می دهد

گروه اجتماعی - آیت الله فلاحتی‌ با بیان اینکه براساس تعالیم دینی نماز می تواند به نیازهای درونی انسان پاسخ دهد، گفت: امروز آرامش در نایابی است که بشریت دنبال آن می گردد؛ لذا اهل نماز اهل آرامش هستند و هستی انسان در سایه نماز آرامش پیدا می کند.

آرامش در نایاب بشر امروز است/ اهل نماز اهل آرامش هستند

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 7 آذرماه در اجلاس استانی نماز که تحت عنوان «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، نماز را بزرگترین فریضه الهی دانست و اظهار کرد: از دیدگاه قرآن و تعالیم دینی انسان دارای خصایص گوناگون است.

وی ادامه داد: یکی از خصایص بارز این است که انسان قدردان خدمتی است که به او می شود، یعنی اگر کسی به انسان خدمتی کند، این انسان تلاش می کند به نوعی از آن خدمت و خدمتگزار تشکر و قدردانی کند و این از موهبت های الهی به انسان است و سایر موجودات از چنین موهبتی برخوردار نیستند.

امام جمعه رشت، تمایل به رشد، تعالی و سعادت را خصوصیت دوم انسان دانست و گفت: انسان از هر چیزی که موجبات اضطراب و نگرانی روحی او را فراهم می آورد، دوری می کند و این خصیصه را دارد که به سمت چیزی برود که مایه آرامش روح و روان اوست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، برتری جویی و قدرت طلبی را چهارمین خصوصیت انسان دانست و تصریح کرد: انسان یا طالب قدرت است و یا می خواهد خود را به صاحب قدرت نزدیک و متصل کند. امروزه علوم روان شناسی نیز این خصوصیات را تایید می کند.

وی با بیان اینکه براساس تعالیم دینی نماز می تواند به نیازهای درونی انسان پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: نماز یکی از عمده ترین اسباب و وسائل برای پاسخ به خصوصیات مذکور است و اگر ما انسان ها واقف باشیم که این دستور الهی کارگشای خواسته های ماست، به انجام دادن آن تن می دهیم.

آیت الله فلاحتی، نماز را تشکر و قدردانی از خدا دانست و تصریح کرد: هستی ما برگرفته از هستی مطلق خداست و لذا انسان قدردان نعمت وجود است. همچنین نماز انسان را به تعالی می رساند و هر آنچه را که مانع رسیدن او به کمال است، دور می کند.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر»، یادآور شد: اگر انسان بداند که نماز داروی شفابخش است، به سوی آن روی می آورد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه قرآن کریم نماز را مایه آرامش انسان می داند، گفت: امروز آرامش در نایابی است که بشریت دنبال آن می گردد لذا اهل نماز اهل آرامش هستند و هستی انسان در سایه نماز آرام پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز را مایه سعادت انسان دانست و اضافه کرد: اگر آحاد مردم به ویژه جوانان با نماز آشنا شوند، در سایه آن همه چیز به دست می آورند لذا باید با استفاده از شیوه های درست نسل جوان را به سوی نماز هدایت کنیم.

انتهای پیام

captcha